Marmeles és l’aventura empresarial que tres joves impulsen des de fa un any des d’una masia de Sant Martí de Tous. El producte, l’ametlla marcona o mediterrània torrada a partir d’una recepta tradicional que han mantingut després de la jubilació dels seus creadors, que les elaboraven a Santa Coloma de Queralt.

Un dels impulsors, Jordi Barón, explica que van decidir-se a agafar el traspàs perquè “és un producte que ja coneixíem, ens agradava i hi confiàvem”. L’oportunitat de negoci que van veure era “agafar un producte tan artesà i tan tradicional per sorprendre el consumidor amb varietat d’aromes i gustos”.

De moment, ja comercialitzen la marmela original, amb una suau capa de caramel·litzat; la marmela al punt de sal, ideal com a acompanyament en un aperitiu, l’ametlla recoberta de xocolata o Ras El Hanout, una exòtica combinació de fins a 30 espècies.

La venda de les diferents varietats de Marmeles, en diferents formats, es fa a través de botigues gourmet i supermercats de gamma mitja-alta, així com a través de la seva nova pàgina web www.marmeles.com. A més de la venda en línia, tenen previst incorporar a la pàgina una secció de bloc on convidar nutricionistes o sommeliers per tal que proposin nous usos i maridatges de les diferents varietats de Marmeles.

Els plans de Marmeles passen per “continuar sorprenent amb varietats que puguin acompanyar bé algun hàbit alimentari”, conclou Barón.