Cervesa la Pirata
Cervesa artesana de Súria
Cervesa La Pirata, de Súria, és una de les cerveseres del Bages que està acostumada a guanyar premis en els concursos en què participa. Guanya en el Barcelona Beer Challenge, per exemple, competint amb més de dues-centes cerveseres d’arreu del món.
La seva gamma de cerveses és de les atrevides, innovadores, potents. Els jurats dels concursos destaquen i premien la Sansa (American Amber Ale), la Hard Decision (Rusian Imperial Stout) i Nadala ( Winter Seasonal Beer), a més de la Súria (Blonde Ale).
Nascuda la cuina de casa
El nom de La Pirata n’explica el naixement i també és una declaració d’intencions.
N’explica el naixement, que va anar una mica com qui no vol la cosa. Era l’any 2004, uns quants amics, de Súria, van començar a fer provatures, a la cuina de casa seva. Prova i error, més errors i més proves, fins que aconsegueixen una cosa bevible. Aviat se’ls omple de casa d’amics que la volen tastar. I d’aquí, a “Perquè no fem la nostra cervesera?”.
La bategen “La Pirata”. Per allò de què els pirates acostumaven a cremar els vaixells que havien saquejat, per no deixar proves que els poguessin inculpar. Ells, diuen, busquen això: cerveses incendiàries. Ah, i artesanes, i naturals.
Cervesa La Pirata comença fabricant en altres locals, fins que el 2015 inauguren les instal·lacions que tenen a Súria, al polígon industrial La Pobla.
La recerca de la qualitat és per ells una obsessió, i han fet una bona inversió en l’equip, que han importat dels Estats Units. Sis fermentadors de 4.000 litres i quatre fermentadors de 6.000 litres, que li donen una capacitat productiva d’uns 40.000 litres al mes, és a dir, unes 120.000 ampolles al mes i gairebé un milió i mig d’ampolles anuals.
Bona part d’aquesta producció se’n va cap a l’estranger. Es comercialitza en més de 15 països: França, Holanda, Itàlia, Regne Unit, República Dominicana, República Txeca, Suïssa, Hongria, Bèlgica i la Xina, entre d’altres.
El 2018 van obrir el seu primer bar a Madrid, al barri de Malasaña. Van buscar el finançament a través del marketplace d’inversió Crowdcube, i van aconseguir la participació de setanta inversors privats i la inversió mitjana ha superat els dos mil euros.